El logotip proporciona una primera impressió que sens dubte ha de ser bona, el públic ha de connectar amb la marca.
Crear un logotip és un art que depèn de la creativitat i del poder d’expressió del dissenyador però per realitzar-lo hi ha unes quantes regles que és important tenir en compte.
Simple
Les coses simples expliquen i conten un missatge més clar. La simplicitat és la regla d’or del disseny de logotips.
Fàcil de recordar
Els colors tenen un paper important en aquest aspecte, utilitzar-los de forma adequada ajudarà a recordar-lo, també la forma del logotip és important, com més simple sigui més directa i impactant resultarà per al públic i per tant més fàcil de recordar i d’identificar.
Versàtil
A l’hora de dissenyar un logotip s’han de tenir en compte les múltiples aplicacions on s’haurà de posar: a la papereria, marxandatge, sobre el producte de l’empresa...
Seduir i impressionar
Un bon logotip t’ha de diferenciar de la competència i ha de reforçar els aspectes que et fan especial. Si el teu logotip impressiona i destaca, la teva marca guanyarà confiança i respecte.
Per a què? Qui? Què?
El propi logotip no té perquè contestar aquestes preguntes, per exemple si es tracta d’una empresa de roba el logotip no ha de ser una samarreta, però s’han de plantejar i resoldre aquestes preguntes abans de dissenyar-lo: Per a què el necessites? A qui va dirigit? Quin propòsit té? És bàsic que el dissenyador tingui aquesta informació.
Blanc i negre
Que un logotip funcioni en blanc i negre és una bona senyal ja que demostra que no és complex i que no necessita ornaments per funcionar. Un bon logotip tampoc necessita ombres ni efectes especials ja que l’únic que faran, serà que no funcioni el logotip quan el passem a blanc i negre.
Gairebé immortal
Un bon logotip no passa de moda amb el temps. Tot i que les modes canvien, és un error canviar el logotip sovint ja que els consumidors o el públic no relacionaran la marca amb un nou logotip. Un bon logotip només necessitaria un petit retoc mantenint la seva essència i aspecte.
Creiem fermament que un logotip és bàsic per a qualsevol empresa, associació, entitat... és un error no voler invertir o voler escatimar en la part més visual que ens connecta amb el nostre públic i ens hi apropa, invertir en un bon professional per fer aquesta feina serà sempre, valgui la redundància, una bona inversió.